Life is good, but it's great with a hammock - Reisverslag uit Laidley, Australië van Martin Lit - WaarBenJij.nu Life is good, but it's great with a hammock - Reisverslag uit Laidley, Australië van Martin Lit - WaarBenJij.nu

Life is good, but it's great with a hammock

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

28 Juli 2015 | Australië, Laidley

Alweer een maand voorbij sinds mijn vorige verslag. Ik zit nog steeds in Laidley in hetzelfde hostel. Echter heb ik inmiddels ander werk waar ik erg blij mee ben. Sinds een paar weken werk ik bij een bloemen en planten kwekerij.

Ik zal proberen te omschrijven wat ik daar aan het doen ben. In het bedrijf worden bloemen en planten gekweekt. Je verwacht het niet. Maar ik moet ervoor zorgen dat de planten, die in grote stalen kratten zitten, verplaatst worden van de afdeling waar ze geplant worden naar de afdeling waar ze verpot worden, naar de kassen en vervolgens naar de afdeling waar ze de bestellingen bij elkaar zoeken. Ik zal proberen binnenkort wat foto's te uploaden om een wat duidelijker beeld te geven.

Het grote voordeel van dit werk is dat het elke week van maandag tot vrijdag is. Elk weekend vrij om dingen te plannen of juist niet. Ondanks dat ik al langere tijd op 1 plek ben en het momenteel vooral werken en sparen is in plaats van reizen geniet ik vooral van het leven.

Niet alleen in het hostel, maar ook erg in de omgeving. Ondanks dat het winter is hier en het in de nacht erg koud is ben ik wezen kamperen in Springbrook national park. Dat is ongeveer 2 uur rijden van hier. Iedereen in het hostel verklaarde ons voor gek, maar we gingen toch, gewapend tegen de kou met een fles Bourbon per persoon. Tegen zonsondergang naar een natuurlijke brug gegaan waar je onder kan staan en een prachtige waterval in is, maar vooral omdat het bekend staat om de vele gloeiwormen die je kan zien als het donker wordt. Erg mooi om te zien.

Nadat we de volgende ochtend 'wakker' werden beseften we dat we de strijd tegen de kou hadden gewonnen en dat er slechts een paar gewonden en doden waren in de vorm van hersencellen. Eerst op pad gegaan naar een uitkijkpunt genaamd: "best of all look-outs". Dat beloofd wat dachten we. Wij daar aangekomen na een kleine 500 meter lopen vanaf de parkeerplaats. Mist.... je kon nog geen 20 meter ver kijken. Je kan niet altijd 6 gooien. Vervolgens op pad voor een mooie hike. Brak een hike lopen van 20 km is eens wat anders. De eerste 12 km ging uitstekend. Lekker naar beneden lopen door het regenwoud en onderweg prachtige watervallen zien. De laatste 8 km was echter constant naar boven. Was in ieder geval een geslaagd weekend.

Life is good!

Een hoop mensen vertelde me voordat ik naar Australië vertrok dat ze benieuwd zijn hoe ik terug kom. Ik heb altijd gedacht dat ik niet veel zal veranderen en ook weinig zal missen. Een bekende uitspraak is: "je weet pas wat je mist als het er niet meer is." Dit kunnen hele simpele dingen zijn in het leven. 1 ding wat ik de laatste tijd miste was gewoon thuis zonder iemand om me heen op de bank liggen en een moment voor mezelf. Leven in een hostel is erg gezellig, maar tijd voor jezelf is een stuk minder.

Natuurlijk kan ik op de bank in het hostel gaan liggen met mijn oordoppen in, maar rust heb je dan niet. Toen kreeg ik 1 van mijn beste ideeën. Wat is meer rustgevend dan een hangmat? Hier lig ik dan nu dit verhaal te schrijven in mijn hangmat terwijl ik af en toe naar de sterren kijk.

Volgens mij ben ik nog niks veranderd, maar daar kom ik denk ik pas achter als ik weer terug kom in Nederland.

Life is great!

  • 28 Juli 2015 - 13:57

    Hans En Rina:

    Hoi Martin,

    weer leuk om te lezen. Zo zijn we ook een beetje down-under :-).
    En dat je verandert door deze ervaringen zal vast en zeker, maar dat zal/kan ook positief zijn. Geniet er lekker van en tot je volgende verslag. Dikke kus van ons.

  • 28 Juli 2015 - 17:03

    Mirjam Van Spanjen:

    Hey Martin,

    leuk weer eens iets van je te horen.
    En dat je een beetje maf bent dat wisten we wel, slapen in de kou.
    Maar dat wel weer voor een ervaring die niemand je afpakt.

    En dat je zo nu en dan naar rust en even alleen je zelf verlangt kan ik me heel goed in denken.
    Hoe wel een verhaal schrijven in een hangmat ook best hier kan hoor. Ha Ha.

    ben benieuwd naar de foto's van het werk wat je nu doet.
    En wel heel lekker dat dit van Maandag tot Vrijdag is(is het weekend het weekend).

    Pas goed op je zelf, en geniet van alles wat je nog gaat ondernemen

    Groetjes.

  • 28 Juli 2015 - 22:58

    Mariette:

    Hoi Martin


    je bent nog steeds de zelfde die we on April uitzwaaide. Je hen nu
    Allleen n baard haha
    Verder ben je mpg steeds ondermemend en positief en als ik je spreek ben je goedlachs.
    Martin blijf genieten van alles wat je doet em tot gauw weer

    Liefs Moeders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Laidley

Martin

Actief sinds 08 April 2015
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 7504

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 15 September 2016

Zuid-oost Azië

13 April 2015 - 10 April 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: