Cambodja, Sihanoukville en Koh Rong - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Martin Lit - WaarBenJij.nu Cambodja, Sihanoukville en Koh Rong - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Martin Lit - WaarBenJij.nu

Cambodja, Sihanoukville en Koh Rong

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

03 Juni 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

Cambodja, Sihanoukville en Koh Rong:

Sihanoukville was de volgende stop. Eindelijk stranden en de zee. Dat was wel iets waar ik aan toe was. Reizen is geweldig, maar kost ook een berg energie. Elke dag weer proberen zoveel mogelijk te doen en zien met als gevolg dat de meeste nachten erg weinig slaap met zich meebrengen. Jammer genoeg was het geen geweldig weer om op het strand te liggen in Sihanoukville en de stad zelf is ook niet geweldig. Na 2 nachten toch besloten naar Koh Rong te gaan. Ondanks dat de weersvoorspelling voor de volgende dagen vooral regen en wolken was.

Koh Rong is een eiland paar kilometer van de kust. Het is blijkbaar 1 van de weinig eilanden in zuid-oost Azië wat nog niet verpest is met grote ressorts en hotels. Qua stroom werkt alles met generators dus de stroom valt zo nu en dan ook uit. Schoenen en slippers hoef je dan ook niet te dragen aangezien alles zand is. Dat dacht ik althans, totdat ik naar long beach ging lopen. Je loopt dan 3 kwartier door de jungle met stenen en op het einde ook nog flink steil afdalen. Allemaal overleefd en onderweg nog 3 Engelsen tegen gekomen die ik Sihanoukville ook ontmoet had. Aangezien geen van ons allen heel veel zin had de tocht terug te lopen een taxi-boot terug genomen. Wel erg indrukwekkend. Een strand van minimaal 10 km lang en helemaal leeg.

Momenteel is het laag seizoen dus het is redelijk rustig op het eiland. Na een paar nachten feesten en overdag op het strand relaxen bedacht de volgende dag te gaan. Er was echter een erg goed feest op het strand. Toen ik uiteindelijk, na het zien van 1 van de mooiste zonsopgangen die ik ooit gezien heb, thuis kwam besloten dat het geen goed idee was vandaag al weg te gaan.

Ik was eigenlijk van plan nog een nacht in Sihanoukville te verblijven voordat ik naar Kampot vertrok. Toen ik alleen mijn mail checkte in de avond kwam ik erachter dat ik een hostel voor de volgende dag geboekt had in Kampot. Had prima uitgekomen als ik die dag vetrokken was, maar mocht helaas niet zo zijn. Dan maar de boot van half 11 pakken en meteen daarna een bus naar Kampot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 08 April 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 7452

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 15 September 2016

Zuid-oost Azië

13 April 2015 - 10 April 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: