Cambodja, Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martin Lit - WaarBenJij.nu Cambodja, Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martin Lit - WaarBenJij.nu

Cambodja, Siem Reap

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

26 Mei 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja, Siem Reap:

De volgende morgen de grens overgestoken. Voor toeristen is deze grensovergang 1 waarbij je even goed moet opletten waar je heen gaat. Het is namelijk zo dat je enkel naar de borden moet kijken en bijna niemand kan vertrouwen die je zogenaamd wilt helpen. Ze laten je betalen voor nep-visums of voor dingen die je helemaal niet nodig hebt. Uiteindelijk allemaal soepel verlopen en zat ik al snel in een bus naar Siem Reap. Ze hebben hier de officiële munteenheid Riel, maar alle prijzen is in US Dollars. Zelfs de geldautomaten in de toeristische gebieden geven enkel en alleen dollars. 1 dollar is ongeveer 4000 Riel. Als je dan bijvoorbeeld 8,75 dollar moet betalen en 10 dollar geeft, dan krijg je 1 dollar en 1000 Riel terug..... Voordeel is wel weer dat je geen muntgeld hebt. Kleinste briefje is namelijk 100 Riel. Inmiddels maar een extra portemonnee gekocht aangezien ik nu euro's, baht, Deense kronen, US dollars en Riel heb.

Siem Reap is een redelijk kleine stad waar het vooral draait om Angkor. Dit was een stad van 400 km2 die tot de 13e eeuw bewoont werd door 1 miljoen mensen en toen 'vergeten' is. Uiteindelijk in de 18e eeuw is die weer teruggevonden. In een paar honderd jaar heeft de natuur aardig zijn werk gedaan en tot de dag van vandaag zijn ze nog steeds bezig met restaureren. De dag dat ik aankwam eerst rustig rondkijken in Siem Reap en een tuktuk geregeld voor de volgende dag om me rond te rijden tussen alle verschillende tempels in Angkor.

In de ochtend zou ik om 8 uur opgehaald worden om een deel van de tempels te gaan verkennen. Aangezien het zo groot is heb ik een 3-dagenpas gekocht zodat ik me niet teveel hoef te haasten en ik alle tempels kan zien. Eenmaal daar aangekomen kwam ik erachter dat je ook werkelijk 3 dagen nodig hebt. Zo groot en mooi had ik niet verwacht. De ene tempel nog mooier en groter dan de ander. Van Angkor Wat tot de tomb raider tempel. Welke toch wel mijn favoriet is. Hoe de bomen en de natuur zich in, om en door de tempel gegroeid heeft is geweldig om te zien.

In de middag terug gegaan naar het hostel om even te ontspannen, mijn was te laten doen en een fiets te regelen voor de volgende dag om naar Angkor te gaan. In de morgen voor zonsopgang naar Angkor Wat gegaan om hopelijk een mooie opgang te zien. Jammer genoeg was het redelijk bewolkt dus ging het gewoon van donker naar licht. In Siem Reap vooral Angkor bekeken en op de laatste avond nog een kroegentocht gedaan waarna ik de volgende dag de bus zou nemen naar Phnong Phen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 08 April 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 7488

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 15 September 2016

Zuid-oost Azië

13 April 2015 - 10 April 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: