Time flies! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martin Lit - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martin Lit - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

11 Mei 2015 | Australië, Byron Bay

Time flies!

Ik zit nu al bijna een maand in Australië. De afgelopen weken in Coffs Harbour heb ik, zoals ik in mijn vorige blog zei, mijn eerste dollars verdiend!

Weer werken na een paar weken helemaal niks doen was wel even wennen. 2 dagen gewerkt op een knoflookboerderij om knoflook te planten. Van te voren kregen we van iedereen in het hostel te horen dat het de beste plek om te werken is in de omgeving. 100 dollar per dag, ontbijt, barbecue-lunch en na het werk pils.

Dit viel na de eerste dag toch wel beetje tegen. Geen ontbijt, als lunch sandwich en na het werk geen pils... Het werk was prima te doen, alleen overal spierpijn. De 2e dag kregen we dan toch onze bbq-lunch! Dit was ook meteen de laatste dag, omdat het werk klaar was.

Dacht ik de regen van Sydney ontvlucht te zijn kwam er weer een nieuwe storm. Regen betekend geen werk en dan duren de dagen wel erg lang. Hoop goon gedronken dus. Goon is een soort wijn in een pak wat voor 4 liter 12 dollar kost. Het is alleen beter om niet naar de ingrediënten te kijken, omdat er onder anderen ook ansjovis in zit. Gelukkig na een paar dagen eindelijk weer zon en konden we weer werken.

Na de knoflookboerderij begonnen op een komkommer/blueberries boerderij. De eigenaar komt uit India en spreekt ook Engels met dat typische Indische accent. Wel moeilijk serieus nemen als hij dan 'faster, faster' roept.

Afgelopen vrijdag hadden we een dag vrij en was het zonnig dus op pad gegaan naar dorrigo national park. Erg mooi park met een hoop watervallen. Foto's spreken voor zich denk ik.

Vanmiddag ben ik vertrokken uit Coffs en het was apart om weg te gaan. Hoop gezellige mensen leren kennen in de 2,5 week dat ik er was.
Tegen iedereen gedag gezegd en vervolgens wil ik weggaan, is mijn accu leeg van mijn auto. Lampen aan laten staan... Niemand startkabels natuurlijk dus voor ik uiteindelijk weg was, was het 2 uur verder.

Ik ben net aangekomen in Byron Bay en ga morgen maar even de omgeving hier verkennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Martin

Actief sinds 08 April 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7485

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 15 September 2016

Zuid-oost Azië

13 April 2015 - 10 April 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: