Van storm naar zon - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Martin Lit - WaarBenJij.nu Van storm naar zon - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Martin Lit - WaarBenJij.nu

Van storm naar zon

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

23 April 2015 | Australië, Coffs Harbour

Maar even een update!

Na het plaatsen van mijn vorige blog heb ik een hoop gezien, maar is het vooral een hoop regelen geweest. Korte samenvatting: blue mountains, bankrekening openen, Australische simkaart, tax file number, hoop van Sydney gezien en ik heb een auto gekocht!

Een Holden Commodore station met kampeeruitrusting en alles erbij. Dinsdag hele dag op pad geweest. Had 3 afspraken staan en dinsdagavond al het papierwerk in Sydney geregeld. Meteen gewend aan het links rijden, want wanneer leer je zoiets nou beter als het pijpenstelen giet, spits is, donker is en je terug moet rijden vanaf Sydney centraal station naar het hostel wat buiten Sydney ligt.

Woensdag meteen zonder een plan naar het noorden gereden. Op zoek naar het betere weer. Dan kom je er pas achter hoe groot dit land is. Voordat ik weg ging eerst even app gedownload om de wegcondities te bekijken, omdat er bij Newcastle een paar auto's weggespoeld waren en zelfs doden gevallen.

In Sydney zelf hadden we wel last van de storm, maar in Newcastle ben ik een paar rivieren overgestoken waar bomen naast stonden, maar wat nu struiken leken. De meeste hoofdwegen waren prima te doen op 1 stuk na. Een 2-baansweg waar iedereen in het midden reed, omdat er toch een aardige sloot water stond. Stapvoets erdoorheen en fingers crossed. Uiteindelijk een 400 km noordelijker gestopt om te slapen. Meteen maar mooi plekje aan het strand uitgezocht en in mijn auto gaan slapen. Wel een apart gevoel, maar hier is het niet zo vreemd om te doen.

Vanmorgen wakker geworden en het eerste dat je ziet is dat de zon opkomt in de zee. Dat is een heerlijk gevoel.

Uiteindelijk vandaag aangekomen in Coffs Harbour in een hostel aan het strand waar het heerlijk zonnig is en 25 graden. Al het werk hier in de omgeving loopt via dit hostel en meteen gevraagd of ze toevallig werk hebben. Hoe mooi en leuk Australië ook is, het kost wel een hoop knaken. Uiterlijk dinsdag begin ik op een knoflookboerderij om mijn eerste Australische dollars te verdienen!

• 28 April 2015 - 08:14

Diny De Groot:

Hoi Martin,

Het avontuur is al echt begonnen. Succes met je baan en geniet van het mooie land.

Groetjes Diny

• 09 Mei 2015 - 11:50

Fred:

Hoi Martin , tjonge jij pakt het gelijk goed aan zeg!.
    Je hebt nu je egen slaapplek met het uitzicht op de wereld , helemaal top.
    Je kan nu goed wisselen tussen de hostels en je camper.
    Nu je aan het werk gaat om wat aus dollars te verdienen , maar ik wist niet dat jij groene vingers had, ha ha. Hoe is het eten daar? En is het bier te drinken !
    Laat maar aan de achterblijvers weten hoe met de knoflook gaat....
    Oja ff een tip , niet eten die zooi, slecht voor de verkering,,
    Helaas kan ik niet emoticon er bij zetten, wel jammer.

Veel groeten van ons, wij blijven geregeld op de site kijken hoe en wat er aan de hand is met jou.

Fred .